Sunday 6 May 2012

ENTRI 40 : KONVOKESYEN UPSI KE-14

Selapas habis kuliah pada jam 4 petang di bangunan E-Learning, saya dan rakan-rakan berjalan ke tempat letak motor. Tiba-tiba kami disapa oleh seseorang dan bertanyakan pendapat mengenai 'banner' Konvokesyen UPSI ke-14.


SITUASI

A  : Assalamualaikum..
Kami : Waalaikumussalam
A  : Saya ingin bertanya pendapat kamu ..apa kesalahan banner konvokesyen ni?? Dan kamu semua ni dari kos apa?
Kami : Kami dari kos pendidikan bahasa Melayu..semester enam . (sambil mencari kesalahan yang terdapat dalam banner tersebut.
Kawan : Ha...sy dah tau...konvokesyen ke 14 tu xde tanda sempang kan??
A : Pandai pun...kenapala orang yang buat banner ni tak peka ek?? Ni boleh memalukan universiti kita...
Saya : Sebelum tu...boleh tak saya tau encik ni sape??
A : Saya pensyarah baru kat UPSI,,nama saya Dr.Sanat Md Nasir.
Kami ; ooo...maaf Prof...kami tak kenal..kami biasa rujuk buku prof...tapi tuannya x kenal (sambil meminta diri)


Pada pendapat saya, kesalahan pada papan iklan atau "banner" majlis penting sesebuah badan kerajaan ataupun swasta sepatutnya tidak berlaku. Hal ini demikian kerana, majlis penting tersebut akan dihadiri oleh pelbagai tetamu kenamaan dan orang awam. Kami juga berasa termalu dengan teguran pensyarah tersebut.

No comments:

Post a Comment